Bak Nap, Bak Aszcendens, Bak felszálló és mégis a spiritualitás útján...

2021. július 29., csütörtök

Ki hogyan vezet?

 

Forrás: Picabay.com (melyik jegy autója lehet?)


Kos: Piros sportautója van, néha belenéz a tükörbe, ki az aki megpróbálja megelőzni? Egy vigyor a szája szélén, majd odalép a gáznak. Piros lámpánál, hevesen gesztikulál, emlegeti a fel és lemenőit autóstársainak, főképp, ha igaza van (vagyis mindig). Olajcserére pont akkor kerül sor, mikor elérte a megadott futásteljesítményt.

Az autó, na nem sokkal, de picit többet jelent neki a barátnőjénél. Abban étkezni, dohányozni tilos. (Néha cipővel beszállni is)


Bika: Opel Omega kombi, amit hajt, igaz lassan 20 éves, de semmi baja. Befér a hűtőtáska a csomagtartóba, esetleg a család is, 80 km/h sebességet ez is tudja tartani. Időben bejelentkezik a szervízbe, általános felülvizsgálatra, vigyáz a lelkitársára. Bármi romlik el, az még javítható.

Nem előzget, nem is érti ez a sok marha, hová siet. Ő is odaér a célhoz, csak kicsit tovább tart, de nem kockáztat!


IkrekPink vagy UV zöld kisautója van, kormányon plüss (műszerfalon is) de ott kis állatkák is találhatók.

4 térkép van (ebből kettő Afrika déli részéhez, ahol még nem járt, de sosem lehet tudni, holnap nem e arra lesz dolga). A kötelező szervízeket +/-5.000km elvégezteti, be nem jelentkezik, odaáll a szervízhez, hogy "most" itt vagyok és nekem épp jó.

Hetente 3 alkalommal mosatja az autót cserébe. Tudja sávot nem indexel, kormánnyal váltunk, próbálja csak megszólni valaki, olyan cifrát szól vissza, hogy a másik elkanyarodik inkább. Tükröt rúzsának megigazítására használja leginkább.


Rák: Egyterű jármű, mindenki belefér egyszerre és 20 éves sincs a kocsi. Oldalán (és elején, hátulján) parkolási nehézségek nyomai tisztán kivehetők, de azok egy hasonló színű filctollal eltüntethetők. Evés, ivás, dínom, dánom autóba belefér, a múlt heti nasi maradványaiból egy segélyszervezetet el lehetne látni. Szerviz: ugye amikor a kis hóember világít a műszerfalon? Ha sárga az baj? Jójo, ha piros lesz elviszem!

Oroszlán: Bármilyen nagy vagy legalább középkategóriás autó megfelel. Lényeg, hogy matrica és plusz rendszámtábla "Tibi" felirattal legyen rajta. Lehúzott ablakokkal bömböl a zene, 40-es tempót tartja, hogy mindenkinek legyen ideje megcsodálni és hallhatni kicsit a muzsikáját. Tükör annyira poros, láthatóan szemével sem pásztázta évek óta a mögötte zajló eseményeket, de érthető is, előrefelé megy, nem hátra. Szervizbe arany kártyát kért, mellyel bármikor mehet előre veszik a sorban.

SzűzKis, maximum középkategóriás, de nem feltűnő autó. Mind a 4 tükörben (egyet pluszban kért hozzá) folyamatosan néz hátra, nehogy valaki előzni akarjon és ő ne tudjuk időben lehúzódni. Szervizig 78 nap van hátra, reggel 9-re van időpontja. Pici ciripelést, ha hall, felhívja a szakit, telefonban megmutatja a hangot is, fontos, hogy tudjon róla, illetve tájékoztassa, elmehet-e ezzel közvetlenül a szervizig?

Nem, most egyből odamenne. Amúgy is meg kellene nézni, az utolsó tankoláskor a megszokott 6,2 literes fogyasztás 6,3-ra jött ki, nézzünk rá, nehogy baj legyen. (Szervizes szinte családtag, még két ilyen vendég és mindenki mást lemondhat, olyan jól él belőle)
 

Mérleg: 4 hónapba telt autót választani, minőséggel és típussal semmi gond nem volt, de barack színben, nem volt egyszerű megtalálni. Frissen fényezték (de nem azért, mert törött volt, mondták! Ugye nem azért?). Tükröt rendeltetésének megfelelően használja, a szépet nézi benne (és ha kell igazítja a sminkjét). Körme színét úgy válassza, hogy menjen a barackhoz.

3 utcával hamarabb kiteszi az indexet jobbra. Majd balra kis ívben befordul. Elnézést kér a manőverért! (a jelzőlámpától is). Szervizbe is jár rendszeresen, azok az olajos kezű fiúk, állandóan megnézik. Sőt kávét is kap amíg várakozik!


SkorpióOffroad terepjáró lehetőleg. Ütött kopott, de a motor, váltó tökéletes. Átmegy a búzatáblán is. (ki is próbálta, igaz!) Tükör nincs, múlt héten letört, de a csomagtartóban ott van. Barlangász felszerelés közvetlenül az ejtőernyő mellett van a kocsiban, bármikor jól jöhet. 30.000 kilométereként megnézeti, a nagyon szükségest kicserélteti. Egyedül használja (a családnak van másik autó). Éjjel simán elindul autókázni. Esőben is, persze. Előzéskor, ha szükséges igénybe veszi a leállósávot is, lényeh, hogy folyamatosan haladjon. Piros lámpánál az első aki elindul. 

NyilasÁpolt, frissen mosott, karc nélküli autó. Pontosan 10%-kal lépi túl a sebességet, azt még nem büntetik, de mégsem cammog a többi autó után. Szerviz időpontot lehet nem tudja, de, hogy a héten még nem volt kitakarítva a kocsi azt számontartja. Parkoláshoz bármikor segítséget kér, az autó elejét látja, de hátul nincs szeme. Ahogy kinyitja az ajtót, az illatfelhő (wunderbaum) rögtön mellbevág.

Bak: Méretes és elegáns autó, jelképezze nagyságát. Mosatni évente 2x illik legalább, használati tárgyként van inkább kezelve, mint családtag. 9992 km után, bejelentkezik szervizbe, pont oda tud érni 8km alatt. Autópályán a belső sávra szól a jogosítványa, felelőtlen száguldozásba, versenyzésbe nem kezd, aki tartja a tempóját az tartsa nyugodtan. (170km/h)

Parkoláskor egy pillanat alatt felméri a fele akkora helyre befér-e? Ha döntött, be is teszi oda. Laptop a csomagtartóban és egy váltás vasalt ing.

 

Vízöntő: Kisbusz az ideális, el tud menni kirándulni 16 barátjával (ha ketten ülnek egy ülésen). Ütött kopott, de megy, az a lényeg. Virágok, vagy felhők díszítik az oldalát (a rozsda így alig látszik). Szervizbe be sem engednék, de összefognak és 2 havonta meggenerálozzák a kicsikét társadalmileg. (Közben fogy a sör és ajkukról, ki sem fogy a nóta) Megállapítják minden alkalommal, hogy a motort nem hosszában, hanem keresztben kellett volna elhelyezni, de hát ezek a Németek mit tudnak erről akik gyártották.

Halak: Bogárhátú, szempillákkal. Bal sárvédője piros, a többi kék. Ülés fixen beheggesztve az ő méretére. Büszkén meséli, már csak 70.000 kilométer hiányzik, hogy elérje az 1 milliót. Tükrökből csak a váza van meg, a tükörlap hiányzik, de nem gond, hátra fordul időnként. Átlagos futásteljesítménye két lerobbanás között 12 km. Nem vesz fel stopposokat, ki tudja mi történne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése